Ehdokkaaksi aluevaaleihin?

Ajankohtaista,Etusivu

Sosiaali- ja terveydenhuollon sekä pelastustoimen palvelut siirretään kunnilta hyvinvointialueiden vastuulle 1.1.2023. Hyvinvointialueita on Suomessa 21. Niiden ylintä päätösvaltaa käyttää vaaleilla valittava aluevaltuusto, joka päättää alueen sosiaali- ja terveydenhuollon sekä pelastustoimen järjestämisestä.

Historian ensimmäiset aluevaalit käydään 23.1.2022. Niissä valittavat valtuustot suunnittelevat oman hyvinvointialueensa toimintamalleja ja vastaavat siitä, että kaikki asukkaat saavat tulevaisuuden sote-palvelunsa laadukkaasti ja tasapuolisesti koko alueella.

Loppi kuuluu Kanta-Hämeen hyvinvointialueeseen, jonka valtuustoon valitaan 59 valtuutettua. Hämeen Sosialidemokraatit asettavat vaaleihin Kanta-Hämeessä yhteensä 73 ehdokasta kolmessa vaaliyhtymässä. Riihimäen seudun vaaliyhtymän alueelta (Riihimäki, Hausjärvi, Loppi) asetetaan aluevaaleihin yhteensä 19 ehdokasta.

EHDOKKAAKSI ALUEVAALEIHIN?

Oletko kiinnostunut ryhtymään SDP:n aluevaaliehdokkaaksi? Jätä meille yhteystietosi, niin otamme sinuun yhteyttä.

Voit hakeutua ehdolle kotikuntasi mukaisella hyvinvointialueella. Loppi kuuluu Kanta-Hämeen hyvinvointialueeseen.

Jätä yhteystietosi!